Vi höll medlemsmöte idag...

... i vår fackklubb. Efter att företaget har delats så är vi inte så många kvar på min arbetsort. Detta påverkar även vår fackklubb som numer består av färre personer än jag har fingrar och tår...

Efter lite trixande och övertalande så har jag nu ändå fått ihop en fyrmannastyrelse, en revisor och en person som skall agera som valberedning. För att lyckas med övertalningsförsöken fick jag själv ta på mig ordföranderollen så att folk visste vad de gav sig in på och att jag inte dumpade något i knät på dem.

Idag hölls då medlemsmötet där vi kunde göra fyllnadsvalen fram tills årsmötet och det blev så som jag föreslog. Alla var glada att vi fick ihop en styrelse och det var knäpptyst när jag frågade om det fanns några fler förslag än mina egna...

Då vi numer, efter delningen, har en ansenlig summa i klubbkassan sett till antalet medlemmar föreslog jag att vi skulle hitta på något kul för dessa pengar då vi egentligen inte har anledning att ha så mycket i kassan. Det vi brukar ha dessa medel till är för att uppvakta på högtidsdagar, köpa någon bok då och då och fixa fika till årsmöten. Det skulle vi ha råd med ändå även om vi nu spenderar en stor del av kassan. Mitt förslag var att vi skulle åka iväg någonstans en fredag kväll, äta middag och sedan sova på hotell. Detta bifölls med jubelrop så i morgon skall jag skicka ut inbjudningar. Det kan vara kul att vara med i facket ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0