Stämningen på jobbet är ganska tryckt...

... och jag sitter i dagliga samtal/förhandlingar om nedläggning och uppsägning av den mesta personalen. Om mirakel inträffar under de närmaste dagarna kommer uppsägningarna att verkställas. Då de som nu är kvar samtliga har lång anställningstid (från 10 till 40 år...) och därigenom lång uppsägningstid har de en inkomst ännu några månader men det ser väldigt mörkt ut med utsikter till nya jobb om man inte kan tänka sig att flytta härifrån.

Själv har jag som tidigare sagt kvar min anställning på en annan ort så jag har ett jobb att gå till (eller rättare sagt åka bil till...) men jag är inte så positiv till att börja pendla igen. Utåt säger jag mig tycka att det skall bli roligt att komma tillbaka men det är inte så jag verkligen tycker. Skulle jag säga rakt ut hur jag tycker skulle jag nog inte vara välkommen tillbaka så det är bara att hålla god min och vara glad att man trots allt har ett jobb. Har trots den rådande situationen ännu inte sökt något annat jobb utan har in i det sista hoppats på en lösning. Det verkar nu vara allt annat än ljust så jag kommer nog att börja söka de jobb som eventuellt dyker upp på närmare håll hemifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0