Första dagen tillbaka...

... på jobbet gick så där kan man säga. Vi har ju flyttat över jul och alla våra saker stod nu på ett nytt kontor huller om buller så det var bara att sätta igång med upp-packningen. Vi skall flytta snart igen ("bara" en våning ner denna gång) så man kan inte packa upp allt utan bara det mest nödvändiga för stunden. 

Halva dagen gick i alla fall åt för denna aktivitet som dessutom inkluderade att koppla in och få igång min dator igen. Så otroligt mycket kablar det är att koppla in när man har två skärmar, två möss, en spacemouse och en rollermouse...

På eftermiddagen nåddes jag av en mycket tråkig nyhet om att vår enhet i min hemstad har varslat all personal. Det sista ordet är inte sagt än men det ser riktigt mörkt ut. Jag själv hade ju dessutom förhoppningar om att få "komma hem" så småningom...

Efter det tråkiga beskedet tappade jag liksom sugen på allt vad arbete heter och ägnade resten av dagen åt att inhämta så mycket info jag kunde komma över om varslen. Åkte även hem tidigare än vad som var planerat pga avsaknaden av ork.

I morgon vet jag inte vad jag skall ta mig för. Borde kanske passa på att förbereda inför fackklubbens årsmöte nu när det ändå är kaos på arbetsplatsen och ingen förväntar sig att man skall prestera något. Det är ju en del som skall ordnas innan och när det drar ihop sig så kanske man sitter sämre till. Så får det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0