En liten parlör...

... att ha med sig om någon av er någonsin skulle få för er att gå TCe eller Catia V5 utbildning och ni får samma lärare som jag har. Idag roade jag mig med att skriva upp en del lustigheter :

Det e pra = Det är bra
Sännas = Kännas
Sicka = Skicka
Sift = Shift
Vassego = Varsågod
pt-fil = bt-fil
Multi-sexion = Multi-sektion
Press-upp = Dress-up
Refressa = "Re-fresha" (i meningen att uppdatera)

Som ni förstår bryter läraren kraftigt på finska. Ibland leder det till komplikationer, som i fallet ovan med pt-fil/bt-fil. Vi blir muntligen ombedda att söka efter en fil med begynnelsen "pt". Tror ni vi hittade någon sådan fil?

Kul hade vi i varje fall...

Kommentarer
Postat av: Bettan

Ha, ha, din storry var iallafall rolig;)

Även om jag i min hade roligt, när min make hittade mig sent om sider vid midnatt hade jag uttryckt en längtan att bli alkoholist, så kul hade jag det:)

Om du även idag ska på kurs, lycka till att hitta filerna!

Du tar väl pilen till joppet?

2009-03-18 @ 06:47:11
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Elin lyser upp

Takk så mykket.. no pli jag åxså stressat. Som idak när jak ska iväk på mamografiiin och kolla min knöööl i bröstet :s

Så övermänsklig e ja ju inte :) Men det känns som om det var min tur att ha det lite lättare ett tag.





Kul inlägg :)

2009-03-18 @ 08:23:56
URL: http://prinsipesans.blogg.se/
Postat av: Mia

Min gubbe berättade att de hade en elkurs med en finsk kersledare. Han sa att "strömmingen..." istf.

strömmen.Visst kan det bli lite konstigt ibland..*

terve på tej...

2009-03-18 @ 21:44:53
URL: http://miajaverling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0