Började uppdatera mitt CV igår...

... och filade även lite på en jobbansökan. Sist jag tittade på detta var för två år sedan så en uppfräschning är på sin plats. Man skall ju sälja sig själv utan att ljuga men hur mycket kan man med att ta i utan att passera gränsen?

Jag har denna vecka varit riktigt nere och har spridit negativitet omkring mig på jobbet. Har då upptäckt att när jag själv tar upp och pratar om det så hakar väldigt många på. En del har dessutom sökt upp mig för att lätta sina hjärtan om att de också är hårt belastade och funderar på sin framtid. En uttryckte sarkastiskt att han drömde om att kunna få vara hemma och bära sten på tomten istället för att behöva vara på kontoret (han har just nu en grävare hemma som dränerar om runt hans hus). Missnöjet bubblar under ytan...

Idag jobbade vi till till strax efter sju innan vi åkte hem. Efter tre timmars övertid är känslan ändå att man smiter från jobbet när man åker hem. I vanliga fall så är det ganska tyst i bilen medans vi åker men nu har vi så mycket att prata om och klaga på att vi var tvugna att stanna den för att prata färdigt när det var dax för första personen att kliva ur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0