Idag så tog jag snacket med vår VD...

... som jag skrev om för ett tag sedan. Skulle ändå träffa honom då vi hade bolagsstyrelsemöte (jag sitter med som arbetstagarrepresentant) så jag passade på att hålla kvar honom efter mötet.

Jag följde vår strategi och tog upp vår syn på personalchefen och hur vi kommer att agera mot denne framöver. Jag poängterade noga att vår avsikt verkligen inte är att djävlas utan att vi nu tvingas agera på detta sätt eftersom vi inte på några villkor kan lita på vad som kommer ur dennes mun. Jag tror att jag pratade oavbrutet i bortemot tio minuter. Vår VD satt tyst och lyssnade och jag såg på honom att han begrep allvaret i det jag sade. Han förklarade att företaget hade ett stort behov av att ha en fungerande dialog med facket, speciellt som vi står inför svåra tider med varsel odylikt och att han skall fundera på en lösning. Som avslutning svarade jag att om vi nu skall skicka av anställda så har jag ett förslag på vem vi skall börja med...

Nu får vi se vad som händer. Att något händer är jag övertygad om, frågan är bara vad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0