Skit-Halloween på er!

Jag ogillar starkt hela företeelsen Halloween. Att det ordnas fester i Halloween-stil där man förväntas klä ut sig är väl en sak och att handlare alltid vill sälja mer prular likaså. Men att en massa ungar springer omkring och tigger godis av helt okända människor har jag definitivt svårare för. Tigger är förresten kanske inte en helt korrekt beskrivning, de snarare hotar sig till godis. Att en del, så som oss, inte firar denna handlarunderstödda "högtid" är inget de bryr sig om, ger man inget godis så kan ens hus bland annat utsättas äggkastning. I år har vi, "peppar peppar", sluppit detta elände men min kollega har fått både huset nedkladdat och flera nätter i rad blivit väckta mitt i natten av skit-ungar som bultar på dörrar och fönster. Inte lätt att förklara för deras numer mörkrädda femåring att det "bara" är andra barn som djävlas... Nog för att det är lov i skolan denna veckan men vad är det för föräldrar som låter sina ungar vara ute på nätterna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0