Livet snurrar på...

... och jag har i princip glömt bort bloggen. Fick nu en stund vid datorn utan att egentligen ha ett ärende att uträtta, vilket nuförtiden oftast är anledningen att jag sätter mig vid datorn, och kom på att jag inte kollat till bloggen på ett tag. Inte sedan midsommar visade det sig...

Hur som helst, jag lever och har hälsan med mig. Är inne på min femte lediga vecka nu och skall in till jobbet på måndag. Var faktiskt där redan i måndags denna veckan men då det inte fanns något att ta tag i åkte jag hem igen och tog en vecka till. :-D På måndag kommer det fler tillbaka så det kan nog komma loss lite då men risken är stor att jag snart får börja pendla igen. Det ser tyvärr ganska så illa ut på jobbfronten framöver på min hemort och jag har fortfarande kvar min anställning på långpendlaravstånd. Inte för att det är bättre att vara arbetslös men jag ser verkligen inte fram emot sådana resor igen (gjorde det i fem år och var riktigt, riktigt trött på det).

Vad gör jag på min ledighet då? Jo, jag snickrar så klart! Att bygga saker är min favvoritsysselsättning. vi var två veckor på Skrea i Falkenberg tidigare i sommar men jag längtade i hemlighet hem så att jag kunde ta på mig arbetsbyxorna igen. Vad jag bygger? Jag bygger ut altanen till nästan dubbla storleken och fäller där in en badtunna. Jag har inte köpt själva tunnan än men skall strax göra det, det finns så mycket annat som skall fixas först.

Nej, nu skall jag ut i solen och bygga vidare. Fortsatt glad sommar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0