Var hos doktorn idag...

... och blev fortsatt sjukskriven på 25%. Än en gång så trodde jag inte att jag skulle bli fortsatt sjukskriven men så blev det ändå. Det blir dock förhoppningsvis de sista fyra veckorna och jag skall sedan jobba heltid igen en vecka före jag går på min planerade sexveckors pappaledighet/semester.

Nu återstår bara att se om jag kan få min ledighet, risken finns att jag måste flytta på den eller dra ner på den. Vi drar nu igång ett projekt i min hemstad och jag vill vara med på detta så att man inte missar chansen att slippa ifrån pendlandet. Jag skall kolla imorgon mer exakt hur det blir framöver, det jag hört hittils är att jag till att börja med skall jobba en dag i veckan på hemmaplan för att senare växla upp till heltid.

Man får vara glad för det lilla men jag hade gärna sett att det blev fler dagar per vecka då det är svårt att uträtta något på en så liten del av sin arbetstid. risken finns att mycket av den tillgängliga tiden kommer att gå åt till att bara följa upp vad som har hänt den senaste veckan både på jobbet men även privat med kollegorna...

Kommentarer
Postat av: coolbettan

Hej!

Lite orolig, varför är du sjukskriven?

coolbettan

2010-05-23 @ 19:02:30
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Sanningen

Hej Bettan!



Kul att du hör av dig! Har undrat en del över hur det gick med dig...



Jag sover inte på nätterna och sökte till slut för det då allt blev så himla jobbigt pga sömnbristen. Åtminnstonne var det vad jag trodde när jag kom dit. Gick nämligen därifrån med en deltidssjukskrivning för stress. Sömnsvårigheterna är ett (av flera) symptom men jag hade själv vänt på det så jag trodde det var grundorsaken och att det i sin tur orsakade de andra.



Hade, har det visat sig nu i efterhand, den stora turen att möta en jättebra läkare som tydligen brinner för att hjälpa folk med detta problem. Har inte blivit helt bra än men jag mår mycket bättre så det går åt rätt håll. Och att ha en läkare som man känner förtroende för gör enormt mycket!



Hoppas det går bra för dig också!

2010-05-25 @ 22:00:43
URL: http://sanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0