Fyra timmars resande...

... för att jobba sex timmar. Inte kul alls!

I natt somnade jag inte förrän vid två-tiden (gick och lade mig före elva...) så när klockan ringde så stängde jag helt enkelt av den eftersom jag visste att jag inte skulle samåka med någon. När jag väl kom iväg så tog det mig två timmar att komma fram pga all snömodd och att trafiken sniglade sig fram.

Hade bestämt mig redan tidigare på dagen för att åka hem vid halv fem (trots att jag har massor att göra på jobbet) men inte kom man hem speciellt tidigt för det. Halvvägs hem så stod trafiken helt still i 40 minuter pga av att några vägarbetare bestämt sig för att dra ihop två filer till en mitt i rusningstrafiken. När jag äntligen kom så långt fram i kön att jag kunde passera stod det två gubbar med händerna i fickorna och pratade med varandra på den del av vägen som de spärrat av med hjälp av sin lastbil. Inte en skymt av varför de gjort det och de verkade inte heller bry sig om det kaos de skapat. Idioter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0