Skall gifta mig!

Har inte skrivit så mycket det senaste. Mest beror det på att jag har prioriterat annat och att jag inte har haft något att skriva om. Som rubriken anger så har jag nu det...

Redan om lite drygt tre veckor, på min 40-års dag för övrigt, kommer vi att gifta oss. Det blir inget kyrkbröllop utan vi tar med våra föräldrar och barn till stadshuset, därefter möter våra syskon med respektive upp på en restaurang och så skall vi förhoppningsvis ha en trevlig kväll där.

Eftersom jag redan har aviserat en 40-års fest för kompisar veckan efteråt så tänkte vi tala om det för alla där och då (för de som inte redan har fått veta).

Att vi gifter är förrutom en kärleksförklaring även en praktisk sak. Med tanke på arv och sånt är det bättre skydd för den kvarlevande om vi är gifta och en av oss skulle gå och "trilla av pinn". Har tänkt på att göra detta länge men aldrig hittat rätta tillfället. På hemvägen från Italien så frågade jag dock min sambo om det inte var dax nu...

På den vägen är det och "måste-sakerna" inför bröllopet sker nu slag i slag. En ring är beställd jämte förstoring av förlovningsringarna (kan inte fatta att man har gått upp så pass de senaste femton åren...). Hindersprövningspappren kom idag och skall snarast lämnas in till vigselförrättaren. Maten (och plats i restaurangen) skall bokas denna veckan och kläder skall inhandlas till oss och barnen.

En vigsel "light" förvisso men räknar ändå med att kalaset går på 20 000 och då är inte festen för kompisarna inräknad. Ringen och restaurangen är de två stora posterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0