Har skaffat mig en leksak idag...

... och den utvalda är en Sony Ericsson U10i Aino. Har sedan semestern tjatat på chefen om en ny telefon (jag lyckades ju med konststycket att marinera den gamla företagstelefonen i medelhavet) men har inte velat ha de tråkiga telefoner som har erbjudits. Har istället använt min egen men med företagets SIM-kort. På festen vi hade med några från jobbet förra fredagen lovade dock chefen (lite onykter) att lösa det hela.

Tog några dagar senare upp saken igen för att kolla så det inte bara var "fyllesnack" för det gäller ju att smida medans järnet är varmt...

Jag får nu värdet av de "tråkiga" telefonerna och kan köpa vad jag vill själv men får då naturligtvis lägga mellanskillnaden. Telefonen blir samtidigt min egen och jag gör vad jag vill med den. Passar mig perfekt! Fick på eftermiddagen idag det definitiva beskedet att det gick bra och for förbi en affär på väg hem från jobbet.

Nu återstår bara att få över alla kontakter odyl mellan telefonerna. Kvällen är räddad...

Så här ser "hon" ut:

Kommentarer
Postat av: Daniel

Lek med omsorg!

2009-11-25 @ 14:30:45
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0