Idag har vi varit på "Namnkalas"...

... som är en ersättning för ett dopkalas då man väljer att inte döpa sitta barn men ändå vill fira/visa upp sitt barn för släkt och vänner. Jag har ingen tidigare erfarenhet av detta så jag visste inte vad vi skulle vara med om.

Barnets mamma är kusin med min sambo men jag har aldrig tidigare träffat pappan som är en lokalkändis. Det var lite spännande faktiskt att se om han var lika kul i verkligheten som han brukar vara i de sammanhang han brukar synas så som revyer och liknande. Han var faktiskt mycket trevlig och underhållande idag men jag misstänker att han "spelade upp" en liten föreställning även idag då han ju faktiskt hade planerat allting och hade ett lite manus i fickan som han kollade i då och då. Han var ju värd och skötte det mesta av allt prat och de sånger som framfördes...

Hur som helst så var det hela riktigt lyckat. Det var fint väder, avspänt, rörande, roligt och jättetrevligt!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Detta lät spännande!

Jag visste inte att det fanns sådana kalas!

2009-05-24 @ 17:16:20
URL: http://coolbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0