Beställde nyss...

... nya klockradioapparater åt oss. Min gamla klockradio lade av en dag för någon månad sedan. Den visade enbart en sjua i displayen och gick inte att ställa in eller ändra. Rotade då fram en gammal klockradio som vi hade liggande i källaren.

Den gamla klockradion fungerde bra ända tills i förra veckan då jag försov jag mig pga att den inte ringde på morgonen. Jag trodde då att det var jag själv som hade gjort något fel även om jag just då inte kunde komma på vad det var och kastade mig iväg till jobbet. På kvällen innan jag lade mig kollade jag allting, den fungerade hur bra som helst och dagen efter så fungerade den som vanligt igen.

I fredags morse var det dock dags igen. Vaknade av att jag behövde gå på toa och kollade till på klockan för att se hur länge det var kvar tills den skulle ringa för att kunna bedömma om jag skulle gå upp eller ligga kvar en stund till. Klockan visar sig då vara två minuter över då den skulle ha ringt! Kollar upp alla inställningar men jag HAR ställt den rätt även denna gång. Nu chansar jag inte en gång till utan nu åker den ut!

Efter att ha sökt runt lite efter apparater som har två väckningstider (praktiskt att inte behöva ställa om vardagstiden om man måste upp på helgen) och som är dimm-bara. Fann en Philipsapparat som både såg bra ut och låg bra till i pris. Köpte en likadan till sambon också när jag ändå handlade, det är snyggast om det ser liksidigt ut på nattduksborden. Hennes är ju dessutom lika gammal som min var så det var väl bara en tidsfråga innan den lade av också.

Såna här apparater blir det:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0