Kors i taket! Idag kom jag hem...

... redan klockan fyra. Har varit hos en kund i närheten av hemorten på eftermiddagen och kunde därför "smita hem" tidigare. Jag skriver smita hem inon citattecken men faktum är att det faktiskt känns så. Jag har vant mig vid att jobba så långa dagar att när jag äntligen kan sluta i normal tid så får jag dåligt samvete för det och känner att jag smiter från jobbet...

Nu innebar inte mitt plötsliga tillskott av fritid att jag kan ta igen mig för det, tvärt om. Jag städar! Hela huset får sig en snabb omgång inför morgondagen. Vi skall nämligen träffas här hos mig, mina gamla arbetskompisar från den tid jag arbetade på hemmaplan. Nästan alla är nu spridda för vinden och har nya jobb (några av oss pendlar ju ihop till den nya arbetsorten...) men vi har hållit kontakten och nu skall vi som sagt ses igen. Förra gången, för ganska precis ett år sedan, så blev det ett riktigt sjöslag. Det var menat som en förfest till en afterwork hemma hos en kille i hans minimala tvåa men höll på ända tills fram på småtimmarna efter att värden hade öppnat upp barskåpet...
 
Nu har jag tagit bort alla mina fina sorter med whiskey. Jag har ett antal fina singelmaltare och vill inte riskera att jag bjuder bort dem till någon som inte uppskattar dem, det är de för dyra till. Istället har jag dukat fram vanlig sprit samt all fulsprit jag hittade i källaren (det har jag gott om pga flera inköpsresor till Tyskland). Dukat för sjöslag igen alltså. Får se om vi lyckas komma ut på lokal denna gång, så är åtminstonne den initiala planen även denna gång...

Kommentarer
Postat av: Bettan

Hops, hoppas att det var trevligt!

Hoppas att du känner att du lever idag!

2009-06-12 @ 10:07:05
URL: http://coolbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0