Det blev ingen affär...

... på den husvagn vi var intresserade av. Fick aldrig något mailsvar så jag ringde upp. Säljaren var jättekonstig i telefon och han skulle ringa tillbaka till mig en stund senare när han kom hem (eftersom han påstod att han inte hade alla fakta tillgängliga där han befann sig). Då han inte ringde tillbaka tog jag och lekte detektiv med hjälp av Google, Ratsit, "Bilregistret" och Eniro. Det visade det sig att han, via ett flertal pseudonymer och mobilnummer var en som köper och säljer lite allt möjligt på Blocket och de bilar han sålde var registrerade på allehanda släktingar till honom. Ännu fler efterforskningar gav vid handen att det handlade om Finska romer. Helt plötsligt så var dessutom annonsen borttagen från Blocket. Konstigt är bara förnamnet!

Vet att detta riskerar att låta rasistisk men visst drar man öronen åt sig när man skall köpa något och får fram konstiga fakta. Hade han ringt tillbaka skulle jag nog inte brytt mig om att åka och titta på den. Det var dessutom ganska långt bort också...

Nu spanar vi på en något dyrare vagn (fortfarande Kabe Smaragd DL dock) men denna verkar å andra sidan finnas hos "normala" människor och på närmare håll. Har mailat frågor tidigare idag men har ännu inte fått något svar. Kollar inte folk sin mailbox när man har annonser ute? Får ringa i morgon om jag inte får mailsvar...

Kommentarer
Postat av: Bettan

Jag hummar lite, inte för vad du skriver utan för att jag stött på just Romer under dagen och att vi hade en diskussion om detta folkslag dagen innan.

Många förstör för dom ärliga Romer som säkert finns.

Detta lät riktigt rasistiskt ser jag, det jag skriver.

Trots att jag tycker att alla människor är lika värda och har tagit hand om alla möjliga folkslag (barn) som behövt hjälp.

2009-07-28 @ 06:37:17
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Bettan

Filmen vi såg igår var Baksmällan.

Den var riktigt rolig och tårarna sprutade på mig i slutet av filmen!

Sevärd!

2009-07-28 @ 06:38:18
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Carin

Ja det finns många skummosar på blocket.

jag har ute en annons och en herre med an epost adress från UK skrev och undrade om priset.

Jag svarade och han tyckte att priset var OK...

Sen blev det bråttom, han skulle ha grejorna (nagelprylar) till sin son i Uganda!?!??!?

Hmmmm lät lite märkligt. När jag ville att han skulle betala via Payson var det helt plötsligt inte så bråttom längre.

2009-07-28 @ 08:46:57
URL: http://cojjoj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0