Är förresten gräsänkling...

... nu i tre dagar. Sambon tog precis med sig barnen för att åka till barnens morfar som campar i Grebbestad. Ahhh vad gott! Ett helt hus för mig själv och ganska få måste under denna tid. Tänkte klara av åtminnstone några av dessa aktiviteter under de kommande dagarna:

* Kolla om det har kommit någon svamp på mitt favoritställe. Kanske man kan få ihop till en macka med smörstekta kantareller?

*Åka motorcykel. Det har jag inte hunnit med alls hittils i år (om man inte räknar turen med dottern på tanken i de närmaste kvarteren för två månader sedan...).

* Utgång med grabbarna på vår traditionella "Dratillpåensemestervardagsbarrunda". Är nu planerad till torsdag men den har flyttats fram och tillbaka flera gånger nu så vi får se. I år verkar det dessutom bli några fler som hänger på än tidigare år. På fredag kommer jag nog inte att må så bra. Det gjorde jag inte förra året i varje fall...

* Spela Wii. Jag måste bli bättre på Guitar Hero...

* Surfa, "Facebooka" och blogga ostört. Sitter ganska mycket vid datorn och det får jag höra då och då. Nu finns det ingen som kan klaga...

* Vara uppe så länge jag vill för att sedan dagen efter kunna sova tills jag själv vaknar (utan att barn väcker mig).

Nummer ett och två tror jag att jag skall börja med och de kan jag dessutom kombinera. Jag tror dock det är bäst att jag ger mig i kast med detta med en gång innan det börjar regna igen. Ha det!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Låter lyxigt!

Jag tror att jag hade en natt själv för 15 år sedan då jag hade jobbarkompisarna hemma en kväll på kräftskiva och maken tog med barnen till sina föräldrar över natten.

Det var en märklig känsla att vara ensam, men skön.

Jag mådde bra dagen efter, det var bara Cola i mitt glas för jag väntade barn;)

2009-07-28 @ 21:48:41
URL: http://coolbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0