Byggrapport 8

Vi skulle gentligen ha haft släktkalas för sonen här idag eftersom han fyller år i morgon men han har 40 graders feber så det blev inget med det. Detta gav oss en extra dag att bygga vidare här hemma. Så nu har vi gjort följande:

* Tapetserat helt färdigt. Den svarta tapeten var jobbig att sätta upp så till vida att dess stora mönster fick planeras bra så att det inte hamnade på ett konstigt sätt på väggen men när väl detta var gjort så åkte den upp ganska snabbt då våderna är hela 106 centimer breda.

* Taket är färdigt. Efter att ha sågat och borrat fel ett antal gånger så är det äntligen uppe. Det var tur att vi hade extraplattor till förfogande för de gick åt allihop...

* Har dragit fram alla högtalarkablar (60 meter 4 mm2), HDMI-kablar, lågnivåkabel till subbasen, nätverkskabel till stereon och antennkablar (totalt fem stycken). Det hänger nu ut en hel härva med kablar ur väggen där stereon skall stå. Mycket arbete kvarstår dock med kablarna. Måste nämligen skarva ihop några av kablarna eftersom jag tvingades klippa isär dem för att få in dem i rören (HDMI, nätverk & lågnivå till subbas). HDMI-kabeln kommer inte att vara lätt att löda då den består av en 19 ledare med pyttesmå trådar...

* Har satt upp några vägguttag och spottar. Vi saknar fortfarande majoriteten av alla uttag och brytare då de ännu inte har levererats. Tre veckor sedan vi beställde nu...

* Betsade foder till dörrar och fönster samt lackade första gången.

* Laserade taklisterna.

* Började sätta upp taklisterna men gav upp. Tycker inte det är snyggt med girade hörn så jag skulle försöka mig på att förkroppa in dem istället. Med allmogelist så var det kanske inte det smartaste beslutet jag tagit... Svärfar skall försöka få tag i en snickare i morgon som kan det där. Jag kan det uppenbarligen inte och det är enormt frustrerande att inte klara av något. Om det är något jag hatar så är det just det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0