Byggrapport 4

* Sista elementet målat för andra och förhoppningsvis sista gången. Jag får kolla hur det blev när jag kan ser det i dagsljus (i ljuset från en 500W byggstrålkastare ser det inte så bra ut då alla penseldrag verkar synas).

* Hittade en ospacklad gips skarv bakom ett element. Så kan vi inte ha det så spacklet åkte fram igen. Kan inte fatta hur jag har missat den. Nu måste jag slipa och spackla minst en gång till innan jag kan måla färdigt där. Tråkigt...

* Målade murstocken och pelarna till takbalken med den färg som färghandlaren sade att vi skulle ha. Kan inte fatta vad det var för speciellt med den färgen men den enda liter vi hade räckte bara till en enda rollning så jag hoppas verkligen att det ser bra ut i morgon när den har torkat så att vi inte måste skaffa en liter till. Ytorna var i och för sig ordentligt grundade innan så det kanske funkar. Ser i varje fall rätt så bra ut nu när den fortfarande är våt.

Mycket byggrapporter nu men det är det jag sysselsätter mig med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0