Byggrapport 2

Har inte hunnit med så mycket byggande sedan i tisdags pga att ledigheten är slut och förvärvsarbetet återupptagits. Jag har mest handlat prylar...

I förrgår:
* Handlade lådor på IKEA till de skåp vi köpte några dagar tidigare. Varför har IKEA aldrig allt man skall ha hemma? Jag fick faktiskt även denna gång inte med mig allt eftersom de inte hade tillräckligt med lådor hemma.
* Handlade spackel på Byggmax (enbart för att det ligger nära IKEA).
* Köpte väggfäste till TV:n och HDMI kablar på Kjell & Co.
* Lade över en timme på att plocka ihop smyglister på Bauhaus.

Igår:
* Tapeter beställdes. Vi skall ha vit tapet till en vägg och svart till de övriga (den svarta är lite special och det är det tre veckors leveranstid på den). Färg till murstocken köptes. Allt hos Flügger Färg.
* Golvslipning beställdes till den 10 & 11 februari av en lokal golvfirma.
* AudioPro-högtalare beställdes. Satt och letade på Prisjakt.se igår kväll. Tog frontar, center och sub separat från flera leverantörer eftersom de hade så olika priser. Kommer förhoppningsvis nästa vecka.

Idag:
* Bioduken från MJ Multimedia på 108" kom. Vi fick hämta den på poståkeriets utlämningsställe pga storleken, det var precis att den gick in i bilen.
* Hämtade den vita tapeten.
* Handlade högtalarkabel och alla elapparater (strömbrytare, vägguttag, transformatorer, spotlights, dimmrar etc).
* Köpte billig färg att rolla den tillfälliga väggen med på Rusta.
* Och sist men inte minst så beställde vi nyss en soffa på MIO. Det blir en jättehörnsoffa med 4+2 platser (och ytterligare en i hörnet då) samt en fotpall i samma höjd som soffan som också kan användas som sittplats. Utan att "knö ihop sig" har vi då sittplatser till 8 personer utan att behöva ta till extra stolar. Är ganska nöjd med att jag lyckades pruta ner den nästan 2000 trots att den inte var med på rean. Den grävde dock ett stort hål i renoveringsbudgeten ändå med sina 19600 kronor. Soffan levereras i mitten eller slutet av februari.

Puh! Som sagt vi har inte legat på latsidan även om det inte har byggts något vidare. Nu skall barnen i säng. Sedan skall jag dra igång med att slipa och spackla väggar. Skall hämta mig ett par öl också. Mitt eget lilla fredagsnöje!

Kommentarer
Postat av: Mia

jag ser att du inte är helt arbetslös...

Du verkar då ha ett organiserat kaos...

2009-01-11 @ 10:21:57
URL: http://miajaverling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0