Vi städar...

... och donar hemma i vardagsrummet. Dammet i tapeterna verkar faktiskt gå att få bort. Sambon "uppfann" en metod som går ut på att först borsta med en statisk dammvippa för att sedan eftertorka med en fuktig trasa. Min metod med att borsta med fingrarna fungerar inte, istället masserade jag in smutsen och en ljus fläck uppenbarade sig. Den fläcken fungerade inte ens sambons metod på men som tur är provade jag på ett ställe som hamnar bakom skåpen sedan...

Var på Bauhaus idag och handlade bänkskivor i ek. De kapade till dem i rätt mått för 25 kronor per snitt. Ett riktigt fyndpris! Eftersom jag inte skall ha fullt djup på skivorna så måste man klyva dem på längden innan man kapar i rätt längd. Med tanke på hårdheten i ek och att jag vill ha raka snygga snitt så hade det tagit mig en hel dag att såga till de bitar jag skall ha. Nu löste fyra snitt i deras maskin det hela på max tio minuter. Underbart!  

Eftersom vi inte har någon soffa (vi fick ju flytta leveransen till måndag för att kunna få fixat golvet igår) så kan vi inte sitta och se på TV. Istället har vi sett Melodifestivalen "på stående fot" medans vi skruvar ihop skåp, målar en dörrsmyg som vi nu upptäckte var sliten, sätter golvlister och dörrfoder. Dottern, som älskar Melodifestivalen, låg på en filt mitt i rummet och kollade. Hon tyckte det var kul, som en picknick ungefär... 


Kommentarer
Postat av: Ulla

Kikar in för att önska en skön söndagkväll! Det verkar städas på flera ställen i Sverige om man läser bloggar ikväll.

2009-02-15 @ 19:02:22
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0