Nu ser parketten bra ut...

...efter att en annan golvslipare från samma firma varit här och fixat till det hela. Först var ägaren här i morse och kollade. Han dömde omedelbart ut det som den förste gubben hade gjort och beordrade dit en annan golvslipare. Nu är det kväll och lacken är så pass torr att vi kan gå på den. Det ser helt OK ut nu och hade det bara sett ut så här från början hade vi varit nöjda redan då. Nu har de varit här i fyra dagar för ett jobb som skulle ta två. Det är inte billigt för dem och då har jag ännu inte specifierat mina krav för städning och tapeter med fläckar. Undrar hur den förste gubbens förhållande till sin chef ser ut just nu? Han lär inte vara populär i varje fall...

Vi fick avstyra soffleveransen pga omslipningen så nu kommer den på måndag istället. Men det var kanske lika bra, vad hade inte kunnat hända och gå fel med den? Det är ju trots allt fredagen den 13:e idag...

Hur som helst så känner vi att "hoppet om livet" börjar återvända efter denna pärs men det såg riktigt mörkt ut ett tag. I kväll blir det läggdax tidigt., har en del sömn att ta igen pga allt detta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur att det ordnade sig!

Det var inte en bild på min micro, den skuras ur minst en gång per vecka:)

2009-02-13 @ 22:49:08
Postat av: Sanningen

Jo, jag förstod allt det (läste din kommentar om detta i en senare bloggning). Jag hade inte trott att det var din micro ändå...

2009-02-13 @ 22:54:55
URL: http://sanningen.blogg.se/
Postat av: Bettan

Då kan jag pusta ut:)

Vart lite orolig, det var nog ett par som trodde att det var min:)

2009-02-13 @ 23:07:41
URL: http://coolbettan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0