Födelsedagskalas för sonen...

... hölls igår lördag, därav utebliven bloggning under fredag och lördag. Det är först nu jag fått tid att sätta mig vid datorn...

Sonen fyllde två för snart två veckor sedan. Kalas planerades att hållas för två helger sedan men då insjuknade ju han i influensa och helgen därpå så var jag sjuk så det fick bli nu. Jag var ju på jobbet igår för första gången på nästan två veckor och det var ganska tungt att komma igång (hade fortfarande 320 olästa mail i inboxen när jag gick hem...). När jag sedan kom hem vid sjutiden så var det städning på schemat inför lördagens kalas. Vi pratar ju här inte bara "vanlig städning" utan det handlade om att städa ur vardagsrummet som vi har hållt på att renovera så att det kunde dukas upp tilll kalas där. Städningen pågick faktiskt i princip fram tills första gästen anlände vid 15-tiden. Eftersom sista gästen gick hem strax före ett på natten (han kom i och för sig inte förrrän lagom till melodifestivalen) så har det varit fullt upp fram tills nu.

Idag drar det igång igen. Då skall allt ut ur vardagsrummet igen (dessutom skall hallen också tömmas och golvlister skall bort) eftersom det kommer golvslipare på tisdag morgon. Tisdag och onsdag slipar samt lackar de parketten. Under onsdag och torsdagens kvällar måste jag hinna sätta upp golvlisterna eftersom vår nya soffa kommer på fredag eftermiddag.

Lite körigt alltså den närmaste tiden. Nämnde jag att jag ligger nästan två veckor efter på jobbet också...???



Kommentarer
Postat av: Malin

Oj oj... full rulle! Men skönt att ni är på "benen" igen i alla fall... Ha det bäst! Kramiz M

2009-02-08 @ 11:22:28
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0