Byggrapport 9

Jag är fortfarande sjuk så på byggfronten borde det inte hända så mycket men jag råkar ha världens snällaste pappa. I helgen har han, trots risken för att bli smittad av influensa, varit här några gånger och snickrat medans jag mest suttit på en stol och talat om hur det skall vara. Så följande har hänt:

* Taklisterna är uppe.

* Samtliga foder har slipats och lackats en sista gång.

* Foder till fönster är uppsatta.

* Foder till dörrar är girade och grovkapade. De kan dock inte sättas upp innan golvet är slipat.

* Specialfästen för väggskåp är tillkapade och uppsatta. Det här går inte att förklara bättre än så. När bilderna kommer så är det lättare att förklara. 

* Bioduken är uppsatt och provkörd (ner/upp ej med film...).

Så ett bygge kan faktiskt gå framåt även om man är sjuk... ;-)

Kommentarer
Postat av: Helena

Det är himla bra med föräldrar, det har jag alltid sagt :)



När det gäller besöksantalet så funderar jag lite jag också, ser ju att det är adresser från runt här som är in då och då men aldrig någon som skriver något, bara nyfikna antar jag :)

2009-02-02 @ 19:55:48
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0