Tog premiärturen...

... med min motorcykel idag. Det var kallt eftersom jag bara hade jeans på mig men jisses vad roligt det är! Hade nästan glömt bort det. Förra året blev det bara en liten sväng med dottern på tanken runt bland de närmsta kvarteren, det var allt jag hann med på hela säsongen. En bidragande orsak var att kompisens MC var trasig hela sommaren och det är inte lika roligt att åka runt själv. Då vi också var utomlands hela fyra veckor på förra årets semester blev det inget åkt då heller.

Förr om åren åkte jag MC till jobbet från tidig vår till riktigt sen höst men då det nu för tiden är allt för långt bort till arbetet och vädret inte är helt pålitligt så får det vara. Har faktiskt bara åkt till mitt nuvarande jobb en enda gång på MC men det var mest en plåga. Min offroad lämpar sig inte för landsvägsåkning heller då det inte finns några kåpor att gömma sig bakom. De konstanta vibrationerna och bullret som uppstår vid landsvägs och motorvägsfart är heller inget man vill utsätta sig för under så lång tid i sträck.

Dottern fick sig en åktur även i år men jag tog sedan en längre tur själv också. Måste se till att få köra lite mer i år så att man får lite valuta för försäkringen. Här är "pärlan", eller åtminstone så som hon såg ut när hon var ny (bild från nätet):


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Hej

Oj här har man blivit "tagen på bar gärning" he he.

jag som själv funderar om man har läsare ,vem som är inne på bloggen osv har inte skrivit någon kommentar hos dej fastän jag har nöjet att få besöka dej varje dag.Du roar ska du veta !

ja du har kommit så långt som till premiärtur med hojen,här har vi inte ens det.Suzuki intruder 1400 custum,så inte direkt som din men den står där i garaget och ger dåligt samvete.Ha det gott /Bettan

2009-04-13 @ 11:07:32
URL: http://bettansbravader.blogspot.com/
Postat av: Sanningen

Hej Bettan,

Det var inte meningen att "släpa fram dig" ur anonymiteten, men man är ju som du själv skriver nyfiken på sina läsare (speciellt när man inte har så många...). Hoppas ni snart får ta fram Intrudern!

2009-04-13 @ 11:29:41
URL: http://sanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0