Minerit, det är...

... en slags stenskiva som används för bransskydd. Enligt Beijer Bygg är detta en "Byggskiva för lättväggar i krävande miljöer och som skydd vid eldstäder/heta installationer. Tål vatten, möglar inte, ytstark och obrännbar. Vanlig i t ex soprum, lager, förråd, cykelrum, korridorer och andra grovutrymmen. Kan målas." Att man var tvungen att kapa till dem med vinkelslip sades det dock inget om. Jädrar vad det rök...

"Trästolpen" ni ser till vänster på bilderna i föregående inlägg är nu inklädd i detta supermaterial. Det var sotaren som önskade ha det så och det han säger följer man gärna. Detta då han är en blandning av mycket kunning hantverkare och myndighet som man verkligen inte vill ha bekymmer med medans man gör en sådan här installation. Sotarns ord är lag, ungefär... I alla fall finns ingen anledning att inte göra som han säger. Men det svider att det bara gick åt två smala remsor ur en hel skiva av detta mycket dyra material (563:-/skiva).

Blev nyss klar så jag har ingen bild. Men det ser nästan ut som tidigare ändå, bara lite gråare.

Nej, nu är det bingen som gäller. Natti, natti!

Kommentarer
Postat av: Jessica - PCT

Jag vet iallafall en till person som delar vår syn på ostbågar. Och jag vet folk som föredrar sina popcorn dagsgamla också

2008-09-02 @ 08:20:31
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/
Postat av: Fiski

svar: hehe, okej! det låter najs. hade jag levt på den tiden så hade jag säkert varit kär i dig ;D

man ska ha varierad musiksmak! min musiksmak är oxå en salig blandning egentligen.



när man läser sånthär kan man inte tänka annat än "fyfan, jag vill inte bli vuxen!".

2008-09-02 @ 19:14:16
URL: http://humanerror.blogg.se/
Postat av: Sanningen

Svar: Fiski, jag skall avslöja en sak. Det är faktiskt rätt så OK att bli "gammal" (jag fyllde nyss 38...). Sen hade det ju inte sett så kul ut kanske om jag hade fastnat i den looken. Tror inte riktigt att det hade passat in på "cashual friday-stilen" på mitt kontor... ;-)

2008-09-02 @ 19:56:20
URL: http://sanningen.blogg.se/
Postat av: Sanningen

Jessica,

Dagenefterpopcorn? De som är så sega? Fy vad äckligt!

2008-09-02 @ 20:03:13
URL: http://sanningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0