En slöarhelg...

... har just avslutats. Det enda vettiga jag fått gjort är att slipa av den grova putsen på murstocken med en träkloss. Det tog en halvtimme att göra och en halvtimme att städa efteråt. En hel timmes arbete alltså. Jag är för djävla slö! Måste bli ändring på detta annars blir vardagsrummet aldrig klart.

Jag beställde lite grejor på nätet också. Det kan jag nog räkna som arbete då det var saker till vardagsrummet jag köpte? I så fall "jobbade" jag en timme till...
 
Beställde 4 inbyggnadshögtalare från en firma i Tyskland. I Sverige finns de att köpa i fyra butiker (enligt Prisjakt.se) där samtliga tar 1000 kronor stycket för dem. Luktar lite prissamarbete tycker jag. Varför tar fyra butiker exakt samma pris och varför en så jämn summa. Brukar inte elektronikvaror kosta typ 979 kronor? Hur som helst fanns de att köpa i Tysland för 65 Euro så med frakt får jag hit 4 stycken för 2700 kronor. En nätt besparing på 1300...

Beställde även ventilationsrör och detaljer till detta för friskluftsanslutningen av kaminen. 1400 kronor för lite plåtdelar och då har jag ändå kollat upp priser noggrant innan jag handlade. Det är mycket kringkostnader med att skaffa kamin som man aldrig tänker på.

I eftermiddag/kväll besökte vi sambons farmor då hon fyller 83 år. En pigg dam som månade så om sina gäster att hon inte själv fick/ville ha något att äta eller dricka. Hon sprang hela tiden runt och frågade om man ville ha mer av dricka/smörgåstårta/bullar/kakor/kaffe/tårta/godis/snacks/frukt. Jag åt konstant i två timmar... Vi försökte lugna ner henne och tvingade henne att sitta ner för att ta det lugnt men hon for upp lika snabbt igen. Antagligen slocknade hon så fort sista gästen hade gått...

Nu skall jag lägga mig. Arbetsdag i morgon, klockan ringer om 6 timmar.

Go'natt!

Kommentarer
Postat av: Pia

Slö ??? Jag tycker det låter som du får en hel del gjort. Får ångest över mitt eget tv rum som jag skulle behöva tapetsera om. Kanske tar itu med det i vinter nåt. Det är ju trevligt när det är gjort.

Jag skulle vilja lägga in lite nya golv också men jag vet inte om jag vågar ge mig på det. Fast jag var med och renoverade dotterns lägenhet för ett år sen och såg hennes sambo lägga nya golv och det såg rätt enkelt ut. Han är ju snickare, så han får väl rycka ut och hjälpa mig om jag tabbar mig =)

2008-09-29 @ 09:32:44
URL: http://piakallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0