Årets älgjakt (del 1 av 3)

Så var då årets älgjakt avklarad. Kameran var förstås med och jag tog mer än 150 kort under resan. Har plockat ut några bilder som jag vill visa er. Som vanligt är det ruskigt svårt att välja men då jag inte vill visa medverkande personer så att de är identifierbara så fick det bli dessa som inte innehåller så mycket folk.

Ett av veckans första pass, i en skogskant utefter en grusväg. Bakom ryggen hade jag ett stort hygge. På detta hygge, 25 meter från ryggsäcken på bilden fann jag lite senare en björnbajs. Glömde dock att fota den. Att få elda sig en liten brasa är en av höjdpunkterna med jakten: 


Ingen brist på lingon trots att det kryllande av Thailändare som plockade bär:


Även i år lyckades jag, efter många försök (skitsvårt att få skärpa på bilden i kikaren), att få till en "kikarbild":


Ännu ett pass vid en väg och med en brasa:


Nästa gång jag träffade på en björnbajs så tog jag ett foto (men jag lyckades tydligen inte få den skarp). Jag befann mig då i ett tätt buskage och bajset såg riktigt färskt ut. Jag beslöt mig omedelbart för att i brist på någon att prata med börja prata lite halvhögt med mig själv (skall enligt vad jag hört vara bra om man inte vill råka på en björn) tills jag kom ut i vanlig skog igen. Den skogspromenaden var inte speciellt trevligt skall jag erkänna... : 


Många eldar blev det. Ännu en:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0