Kom nyss att tänka på en händelse...

... för ett par år sedan när jag idag läste en bloggning om att pruta på Blocket.

Jag prutar nästan aldrig på någonting men när jag skulle inhandla en fartkameravarnare till bilen på blocket tänkte jag att nu skall jag vara tuff och pruta. Sagt och gjort, efter ett antal mail (jag skulle inte kunna vara lika tuff i telefon...) så fick jag den till ett vrakpris. När jag dyker upp hos säljaren och har betalat så kan jag inte låta bli att fråga varför man säljer en så gott som nu pryl för en bråkdel av vad den kostade som ny. Svaret var jag inte beredd på. De sålde sin nyligen döde sons prylar... Jag höll på att sjunka genom golvet. Jag hade prutat och utnyttjat människor i sorg som bara ville städa upp sitt liv. Tog faktiskt ett tag innan jag använde prylen...

Prutar ni på saker ni köper?

Kommentarer
Postat av: Kasandra

oj, jobbig situation! :/

2008-10-19 @ 12:37:08
URL: http://kasandraa.blogg.se/
Postat av: bjorne

Den va skämmig, men du visste ju inte så det är en tröst att luta sig mot,ha en bra kväll.

2008-10-23 @ 21:24:42
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0