Idag bröt vi upp en del...

... av golvet i vardagsrummet för att kunna få ner lufttillförsel för kaminen. Lite speciell känsla faktiskt att sätta cirkelsågen rätt i parkettgolvet...

Den som byggde huset 1937 gjorde det så starkt att en stridsvagn skulle kunna köra på vardagsrumsgolvet utan att det skulle svikta. Jag hade ursprungligen tänkt mig att suga ur golvspånet under golvet och sedan köra i ventilationsslangen men det satt stöttor åt alla håll och kanter så till slut fick vi alltså riva upp golvet. Blev pga detta inte färdig idag så långt som jag hade tänkt mig utan får fortsätta i morgon igen.

I kväll är vi bortbjudna och värden brukar vara mån om att man alltid skall ha något i glaset så det blir nog inte direkt till morgonen jag sätter igång igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0