För 25 år sedan gick jag på högstadiet...

... och hade jag långt gult hår som stod rakt upp på skallen. Jag var en synthare. Låt gå för att jag inte var en riktig hardcore-synthare (som lyssnade på så kallad "industrisynth") utan mina idoler från den tiden är de "vanliga" som man idag förknippar med synthmusik från 80-talet så som Depeche Mode och Howard Jones. Det gula håret förresten var ett resultat av en misslyckad hårblekning. Det var meningen att jag skulle ha Howard Jones/Limahl-frisyr men det sved så förbannat att jag sköljde ur medlet innan det var klart. Bilder på mig? Skulle inte tro det. De har inte ens min sambo sett...

Vem Limahl var och hur han såg ut? Kom igen nu... han skrev och sjöng låten "Never ending story" från filmen med samma namn. Så här såg han ut då:




Hur kom jag in på detta då? Jo, jag tänkte helt enkelt visa er en Howard Jones video och så spann jag visst iväg lite...

Howard Jones, What is love - 1983

Kommentarer
Postat av: Tina

Frågestund på min blogg! Var med!



Spännande att läsa det du skrev!

2008-10-04 @ 13:54:51
URL: http://thebluegirls.blogg.se/
Postat av: Fiski

den filmen (och låten med för den delen) är helt underbar. :D

för övrigt så vore det galet kul om du kunde visa bilderna.

2008-10-06 @ 17:40:21
URL: http://humanerror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0