Kom just hem...

... efter att i två dagar ha burit grejor åt syrran. Jag är helt slut. Att en kraftig förkylning bröt ut igår kväll gör inte saken lättare. I morse vaknade jag med feber och hade det varit vanlig arbetsdag hade jag varit hemma och bäddat ner mig. Men nu handlade det alltså om kroppsarbete som ovillkorligen måste göras, det var bara att trycka ner några tabletter, torka kallsvetten ur pannan och hugga i...

Kontorsråtta som man är så har man ingen kondis att utgå från och med en förkylning i kroppen så blir det inte bättre. Andnöden var svår för varje låda som nådde upp till lägenheten (på andra våningen). Jag kommer att få sota för detta framöver genom en lång och svår förkylning men på plussidan ligger att jag har en glad och tacksam syster.

I morgon kan jag inte vara hemma även om jag verkligen skulle behöva det. En lokalförstärkt förhandling skall ske på företaget och jag måste vara med eftersom det rör ett riktigt fett påhopp på den fackliga organisationen. Företaget vill nämligen sparka klubbens ordförande! Det blir några tabletter till i morgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0