Var idag på besök i "spisaffären"...

...i "grannbyn". De har bara öppet två vardagar i veckan mellan 17 och 19 så jag fick åka tidigare från jobbet för att hinna dit. Skulle gentligen bara höra mig för lite om lite olika mått och tigga till mig lite installationstips men när jag kom dit så annonserade de om flyttrea. Dagens lokal ligger bra till med skyltfönster odyl men fungerar bara som visning eftersom det inte finns tillgång på skorsten. De skall nu flytta till en annan fastighet i samma stad, lite längre från city, men där de kan ha igång tolv kaminer på en gång. Som ägaren uttryckte det "Folk gillar när det sprakar lite..."

Hur som helst så fick jag syn på en kamin som likande den vi tidigare hade bestämt oss för (en Contura 550 med täljstenstopp). Det var en Contura 560T. Det är samma kamin som 550 men den har även sidor i täljsten. De reade nu ut det oeldade visningsexemplaret pga flytten. Den var sänkt med 5000 kronor. Jag slog till på ett paket med alla tillbehör så som utdragslåda, muranslutning för rökgång och friskluftsanslutning. Fick allt ihop för 20200 kronor. Skulle jag ha beställd en 550 med täljstenstopp och samma tillbehör hade det kostat ett par tusen till.

Så här en 560T ut (vi skall dock ha en låda där veden är på bilden):

                                                     image16

Kommentarer
Postat av: Roxy

fan va mysigt :)

2008-05-12 @ 20:25:08
URL: http://missfoxy.blogg.se
Postat av: Sanningen

Jo, det hoppas vi att det skall bli...
Tack för att du tittade förbi!

2008-05-13 @ 22:32:36
URL: http://sanningen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0