Nya liveplattan med Peter LeMarc...

...går nu för fullt i bilen på väg till och från jobbet. Bottar stereon! Sicken skiva (eller skivor, det är ju ett dubbelalbum) och vilken konsert det var! Jag var på den i Göteborg den 1:e december. Två låtar på CD1 (9:an & 10:an) är från den konserten, de övriga är från kvällen efter (också i Göteborg). På alla konserter utom "min" så hade Peter en önskelåt då publiken fick ropa vad de ville höra. På "min" fick vi i och för sig också ropa men han valde att spela en låt som ett troget fan hade mailat om då han skulle vara där just denna kväll. Peter frågade om han var där, fick ett vrål till svar, begärde en strålkastare på honom och snackade sedan lite med honom varpå hans önskelåt Tidvatten spelades. Det är detta som blev 9:an. Snacket är lite nerklippt, bland annat så att hans riktiga namn inte framgår men i övrigt så är det helt autentiskt. Kommer ihåg det som om det var igår och tack vare skivan kommer jag inte att glömma det heller. Jag får faktiskt lite ståpäls när jag hör det spåret. Mest för att jag tas tillbaka till en fantastisk konsert men också för att jag faktiskt känner killen som önskade låten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0