Har inte fått gjort mycket...

...i huset i helgen. Det blev mest snack om annat. Se tidigare inlägg. Rökgången i skorstenen är dock troligtvis lokaliserad efter att ha använt mig av en mängd olika avancerade tekniska hjälpmedel, kvalificerade gissningar och ett antal klättringar upp och ner från taket för att kika ner i skorstenen. En stor blyertsprick markerar nu det ställe som är det mest troliga och som skall användas för första provborrningen. Måste dock ha tag i den stos som skall muras in när jag väl har hittat rätt. Vet inte yttermåttet på denna stos och det är svårt att vidga ett sådant hål om man råkar göra det lite för litet. Samtidigt vill man ju inte göra det för stort heller det blir ganska fult om man måste laga i. Plockade också isär min cirkelsåg och elektriska gersåg. Bägge behöver ha nya klingor men har inte tidigare kommit mig för att skaffa nya. När stöttorna skall på plats innan vi kan riva väggen i vardagsrummet så kommer det att handla om millimeterprecition på stöttorna. Då är det bra att ha en skarp såg att förlita sig på. Snart har jag skaffat alla grejor och verktyg och har inga andra orsaker kvar att inte riva väggen. Limträbalkarna kommer inom två veckor, då måste det vara klart att montera upp dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0