Vi ar pa plats i varmen!

Efter en lang bilresa med overnattning pa en rastplats langs autobahn (15 meter fran vagen) i Tyskland och en overnattning pa en helt fantastisk camping i Osterrike (det var morkt nar vi kom dit sa vi sag inte sa mycket men pa morgonen sa kunde man se upp pa bergstoppar runt omkring) sa kom vi fram till Cavallino utanfor Venedig. 32 grader varmt fast det var efter 10 pa kvallen! En stor shock for den som suttit i 21 gradig luftkonditionering hela vagen. Och vilken fruktansvard luftfuktighet det ar har! Nu borjar man vanja sig men i borjan blev man helt blot vid minsta anstrangning. Det ar tur att vi skall vara har i tre veckor eftersom det tar lite tid att vanja sig. Barnen hade ocksa lite svart att sova iborjan pga varmen men nu gar det battre. Kan ha nagot att gora med att man blir ratt sa trott efter en dag i solen efter ett pass vid en av poolerna, lunch, sedan ett pass vid havet, sedan middag och laggdax.

Fick idag tag pa ett internetcafe. Jag kunde inte halla mig borta fran bloggen... Som synes har de inte svenska tangentbord i Italien men jag hopas att det gar att lasa i alla fall.  Kopte mig ett 24 timmarspass pa caféet med en gang sa det blir nog fler uppdateringar hoppas jag. Dock ar det ju inte som hemma nar man bara kan sla sig ner vid datorn inne pa kontoret sa det blir inte varje dag. Det ar ju forst nar barnen ar lagda som det kan bli aktuellt och man ar ratt sa trott sjalv vid det laget...

Ha det bra! Det har jag... Nu skall jag ga och oppna en Bacardi Breazer till (kopte storpack...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0