Har varit på shoppingrunda idag...

...med anledning av Italienresan. Vi har gjort en packlista och några av sakerna måste införskaffas. Då jag jobbar i staden med affärerna var jag således idag efter jobbet på både Biltema, NetOnNet & IKEA.

På Biltema köpte jag grenuttag och förlängningskabel för 12V till bilen. Elkylboxen skall ju gå att köra samtidigt som barnen ser på filmer i baksätet.

NetOnNet hade en produkt som vi inte kunde motså. En bärbar DVD med inbyggd digital-TV-mottagare och 8" skärm. Dotter har redan en liknande spelare (utan TV-mottagning dock) men eftersom barnen dels sitter åt olika håll i bilen dels inte tittar på samma filmer pga åldersskillnaden så fick det bli en spelare till.

På IKEA fick jag tag i två klappstolar. Jag och sambon kommer att sitta på stolar som är åt solstolshållet men till barnen måste vi ju ha något som liknar vanliga stolar så att de kommer upp lite när man skall äta.

Jag missade kvällens första match i EM medans jag var på IKEA så nu har jag redan brutit min ambition att se alla matcher. Men det var rätt praktiskt kan jag lova. Det var knappt en människa på hela IKEA. Den just nu pågående matchen missar jag inte. Har en TV brevid datorn i arbetsrummet. EM och bloggning på samma gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0