Italienresan, Venedig (del 3 av 3)

Vi irrade fram lite planlöst och kom efter en stund fram hit, Rialtobron över Canal Grande:




Utsikt från toppen av Rialtobron. På restaurangen nere i högra hörtnet fick vi som avslutning på dagen ett "kanalbord" (mer om det längre ner):




här är en av alla mysiga vyer som finns i staden:




Ännu en:




Här har vi kommit tillbaka till Rialtobron och har sklagit oss ner vid uteserveringen närmast bron. På Canal Grande går det förrutom gondoler och taxibåtar även större båtar som är att betrakta som våra bussar. Det är en sådan som ses bakom gondolen:




Det är riktigt dyrt att vara i Venedig och det blir dyrare och dyrare ju mer centralt man kommer. Med den mattematiken så kan man förstå att den restaurang vi valde var en av de dyrare. Vi åt pizza (vad annars) för 150 kronor styck. En burk cola kostade 45 kronor medans vinet bara kostade 50 kronor:



När vi hade suttit en stund kom det ett sällskap med en jättestor kille som också slog sig ner på uteserveringen. Jag tyckte mig känna igen honom som en rysk boxare men kom inte på hans namn. Nu har jag tagit reda på att han heter Nikolaj Valujev är 213 cm lång och väger ca 150 kg inför matcher, förmodligen mer här. Han var världsmästare så sent som i våras. Kul att se kändisar:

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh vad mysigt det ser ut, Venedig skulle jag också vilja åka till, lite väl dyrt för pizza kanska... Men det får bli flytande föda hela tiden då ser jag :-)



Har varit ner i pannrummet och tagit förebilder nu på morgonen så det kommer väl när jag fixat färdigt där nere :-)

2008-08-01 @ 11:30:16
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: robiN

mysiga bilder :D

2008-08-01 @ 13:34:15
URL: http://roppsnopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0