Det finns inte en enda sommaröppen kemtvätt...

...att uppbringa i min stad! Denna läxa lärde jag idag när jag flängde runt för att få min kostym tvättad. Jag har nu efter rådslag med mig själv beslutat att inte tvätta den. Det var egentligen inte för att den var smutsig som den skulle tvättas utan för att jag inte hade hängt upp den ordentligt sist jag använde den varpå den nu är ganska så skrynklig. Planen var således att få den tvättad och pressad. Nu får det istället bli så att jag får ge mig på den med strykjärnet. Kollade upp det hela och den skall tydligen gå att stryka med medelhög värme (två prickar).

                                                    


Var och införskaffade en ny skjorta och slips också när jag ända var nere på stan. Kollade först runt i de vanliga butikerna men hittade inte något jag gillade. Gick då till den "fina" affären där man egentligen inte har råd att handla. De hade naturligtvis en skjorta till mig... Det är något visst med att få bli mätt med måttband av ett proffs för att få rätt storlek... Nu fanns det förvisso ändå inte någon som passade helt perfekt. Skjortan bad jag därför att få omsydd så att de kortar ner ärmarna lite. Då man är ganska "välbyggd" är det det svårt att hitta skjortor som inte blir förlånga i ärmarna om de samtidigt skall räcka till i hals och runt bålen. Jag hatar när manchetterna på de för långa ärmarna åker fram utöver handen och ut ur kavajen. Det är otroligt fult och obekvämt. Förra brölloppet vi var på minns jag att jag satt och puttade tillbaka manchetterna hela tiden... Så här skall det se ut:




Det blev en ganska dyr skjorta med skrädderiet men det får det vara värt. Fyndade faktiskt en slips att bära till detta för ynka 50 spänn (hade kostat 300) på Dressman av alla ställen. Den matchar perfekt sambons, i Italien, nyinköpta klänning. Den dyra skjortan och den billiga slipsen gör det hela till en ganska lyckad deal i alla fall tillslut.

Kommentarer
Postat av: Helena

Oj då, tack för informationen, jag hade faktiskt ingen aning om att man måste besiktiga tanken, kostar ju nästan lika mycket som att ta bort den. Får ta mig en funderare på det där då, skulle vara skönt att få bort den nu när det ändå är tomt också...

2008-07-22 @ 08:08:00
URL: http://helenasnackar.blogg.se/
Postat av: Jessica Anshagen

Okej men det är ju så det ska vara på semestern, bara slappa å ta det lugnt :)



Jag älskar Italien, så har bestämt mig för att sticka dit å plugga italienska i februari! Sjuuukt kul :)

2008-07-22 @ 12:46:14
URL: http://www.jessi.se
Postat av: Jessi

jobbigt att dem inte har öppet!

2008-07-22 @ 17:05:44
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: Helena

Usch, det vete katten om jag vågar låta någon leta efter jordfel i det här huset... Han som bodde här innan var gammal elektriker men när vi tog hit vår elektrikerkompis vid den första renoveringen bara ruskade han på huvudet åt eldragningarna...



Jordfelsbrytaren sitter inte i närheten av elcentralen, men den sitter inte i badrummet heller utan i källarförrådet... Det ligger visserligen direkt under badrummet och min exsambo sa idag att den bara går mot badrummet så det stämmer nog.



Oljetanken är dock snart historia tack vare din kommentar :-) I början av augusti har jag bokat borttagning av den. Det går alltså framåt i alla fall ;-)

2008-07-22 @ 21:54:14
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0