Kalla mig snål...

...men jag lämnar aldrig dricks när jag åker taxi. Känner ni igen det här beteendet? När det är dags att betala sin resa brukar alla chaffisar ha väldigt svårt för att lämna tillbaka ens växelpengar. De plockar sakta, sakta fram sedlar och mynt i fallande storleksordning för att överlämna dem en och en i förhoppning om att man någon gång under denna process skall säga "det är bra så", "behåll växeln" eller dylikt. De tigger!

Taxichaffisar skall inte ha dricks! Hela grejen med dricks är löjlig. Man gör sitt jobb och får betalt för det. Punkt slut. Inte fan får jag någon dricks för att jag i mitt jobb konstruerar något riktigt bra. En klapp på axeln på sin höjd och det är väl så det skall vara? Lönen är betalning för uträttat arbete. Betalar chaffisarna skatt på sina svarta extra inkomster? Nej, skulle inte tro det. Ytterligare en anledning att inte lämna dricks. Jag betalar numer alltid med kort för att slippa tiggeriet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0