Har haft en riktigt nyttig dag idag...

... då jag arbetat med vardagsrummet. Det var farsan som fick mig att få fart. Han ringde helt enkelt igår kväll och meddelade att han kommer klockan 11 och att vi skall arbeta. Bara att rätta in sig i ledet...

Ett knippe rör har dragits i taket över balken för stereo och el. Sågade upp ett hål i taket på bägge sidor och sög med dammsugare ut sågspånet däremellan. Drog därefter i massor med slangar. Vet inte riktigt hur många som krävs än och till vad men jag tyckte det var lika bra att ta i lite. Det är bättre att det blir över än att det fattas. Ett helt knippe blev det. Den vita större slangen är den enda som jag vet vad den skall vara till än så länge, en HDMI kabel mellan stereon och TV'n:




Skruvade ihop kaminen och ställde den på plats. Det fattas dock några delar så den blev inte klar. Får försöka jaga tag i dessa i morgon. Det ser riktigt bra ut ändå tycker jag. Låda under saknas liksom täljstensdetaljer, eldningsinsats och tilluftsanslutning:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0