Satte idag upp hyllor...

...mot snedtaket i barnens rum. I sonen rum skulle det upp fyra hyllor och i dotterns rum två. Sambon har tjatat om dessa hyllor i snart ett år men jag har, eftersom jag inte tyckte att det var någon bra idé, ständigt lyckats undvika och "glömma" av detta. Nu gick det dock inte att komma undan längre. På årets sista semesterdag "åkte jag dit" på att fixa detta. Alltså blev det först en inhandlingsrunda på byggvaruhus och sedan hem för att mäta, söka reglar och skruva upp. Det blev faktiskt rätt så bra när det väl blev gjort men så blev det inte riktigt så som sambon hade planerat det. Hon ville ha vita hyllplan på vita konsoller men när vi stod i affären fick jag syn på ekhyllor och ekkonsoller. De såg betydligt trevligare ut än det vita och de fanns dessutom färdiga i de längder vi skulle ha. Nackdelen är att de blev betydligt dyrare än planerat. Men det får det vara värt. Nu blev det ju gjort och alla är nöjda med resultatet. Slutet gott allting gott...

Ena sidan i sonens rum (den gula mekaniska speldosan på övre planet med "Jack & Jill" hade faktiskt jag när jag var liten och den fungerar faktiskt än konstigt nog):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0