Kombinationen regn och blåst...

...gjorde igår kväll att det drev in vatten runt karmen på fönstret i vårt sovrum. Då menar jag alltså inte mellan fönsterbågen och karmen utan det rann in på ovansidan karmen och droppade ner på fönsterbrädan. Vinden pressade in regnet, som låg i luften, mellan teglet och plåten runt fönstret. Det blåste så pass mycket att jag inte vågade öppna fönstret för att se efter. Vinden hade förmodligen tagit omedelbart tagit tag i fönstret och slitit det ur händerna på mig med krossad ruta som följd...

Nu nöjde jag mig med att hämta de största handukarna vi har och bulla upp dem i fönstret så att det skulle finnas något som sög upp vattnet. Det funkade faktiskt men det tog en stund att somna då det efter en stund bildades en "blöt fläck" på handduken där dropparna landade. Det plaskande ljud som då uppkom var svårt att bortse ifrån. Jag låg och lyssnade hur långt det var mellan dropparna (4-5 sekunder) och försökte avgöra om det blev värre eller sämre. Till slut somnade jag ifrån det hela och på morgonen hade det slutat droppa.

Vi har bott i huset i 10 år nu men har aldrig varit med om något liknande...

 


Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, men jag har ju inga verktyg nästan, vad i hela friden ska de med ett helt rum till när de får plats lugnt i en hylla?? Det får långt ifrån mina kläder. Prioriteringar ;-)

2008-08-05 @ 20:37:51
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0