Fredagsfräckis

Norrlänningar är ett stolt och tjurigt folk.......

I denna norrländska familj är pappa, mamma och dotter verkligen mycket lata. Ikväll när dotterns kille skulle hälsa på diskuterar de vem som skall diska.

Pappan: Det är min lön ni lever på. Jag ska inte göra allt.
Flickan svarar: Jag gjorde det förra månaden.
Och modern säger: Det är ju jag som lagar maten.

Efter en stund får pappan en idé: "Jag vet hur vi gör. Den första av oss som säger något diskar." Mamman och dottern nickar och gör tummen upp.

Utanför kommer fästmannen på sin gamla rostiga cykel som säger "gneka-gneka" vid varje tramptag. Han ställer cykeln mot väggen och öppnar dörren: - God afton!

Lite överraskad av tystnaden sätter han sig bredvid flickan. Mamman serverar soppan.

- Jättegod soppa!

Inget svar. Vad han än säger är det ingen som svarar. Han intalar sig att detta inte är sant och att han måste göra något för att få dem att reagera.

Och hoppsan, lägger han en hand på dotterns lår. Ingen reaktion. Han klämmer henne på brösten. Fortfarande ingen reaktion.

Han tänker: Det här är ju inte klokt. Vad ska jag göra????

Då lyfter han upp flickan, sätter henne på bordet, drar upp kjolen och sätter på henne.

När han slutat sätter flickan sig och fortsätter äta utan att säga ett ord.

Den unge mannen exploderar: - Det här är ju inte riktigt klokt. Ni är ett gäng dårar! Säg åtminstone att jag måste gifta mig med henne!

Han går ut, grenslar sin cykel och trampar iväg, "gneka-gneka-gneka".

Vilka galningar! "gneka-gneka-gneka" Jag knullade deras dotter på bordet och de sa ingenting! "gneka-gneka-gneka" Jag skulle knullat morsan också, dom skulle inte sagt något då heller. "gneka-gneka-gneka" Morsan?

Han svänger runt och "gneka-gneka" vänder tillbaka. Han öppnar dörren, går fram till mamman, böjer henne över bordet, lyfter upp klänningen och sätter på henne.

Därefter går han med ett fånigt leende.......

"gneka-gneka" Vilken familj!!! "gneka-gneka" Vilken jävla kväll!!! "gneka-gneka-gneka-gneka" OCH DEN HÄR JÄVLA CYKELN SOM FÖR ETT SÅNT JÄVLA OVÄSEN!!!! "gneka-gneka" Jag står inte ut längre. Det här jävla gnisslet gör mig galen!

Han vänder och åker tillbaka till familjen, slår upp dörren och skriker:

- HAR NI NÅGOT SMÖRJMEDEL?????

Då ställer sig pappan upp: - Ok, ok. Jag diskar....

Kommentarer
Postat av: Pierre

Hehehe. Ja den är kul den.

Jag har hört den i en annan tappning.

2008-08-23 @ 14:26:06
URL: http://www.teamnappet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0