Det börjar dra ihop sig till älgjakt...

... (vi åker upp till Norrland om fyra veckor) och med förra årets björnmöten inom jaktlaget i färskt minne har jag märkt att jag numer reagerar på och läser allt som handlar om björnar.

Senast igår  var det en artikel i Svensk Jakt Nyheter om hur miljöpartistiska journalister inom media vinklar allt till att vara jaktolyckor vid konfrontationer med björn. Han som, tillsammans med sin hund, blev dödad utanför sin stuga framställdes tex som jägare och därigenom så "förstod" allmänheten att han fick skylla sig själv. Att han och hunden, utan att jaga, blev dödadade av en björn utanför sitt eget hus nämndes inte. Skogsarbetaren som blev överfallen medans han jobbade framställdes också som en jägare i media. Hur björnen kunde veta att han var det framgick dock inte...

Gick idag igenom några bilder jag hade sparat på datorn och såg då några av en skjuten Grizzly som hade tuggat i sig en människa. Ett ben med sko plockades ut ur magen... och nej, jag tänker inte lägga ut de bilderna här...

Sammantaget kan man säga att jag nog har grundat en liten björnfrossa. Jag som var ganska kaxig förra året när de andra hörde och såg björnen. Jag skall hålla en mycket låg profil i år...

Det här vill jag helst slippa se:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0