Hämtade idag ut min motorcykel...

...från verkstaden. 1384 väl spenderade riksdaler. Blev inte så dyrt som jag trodde då det visade sig vara enkla fel som tog kort tid att fixa. Plus att det ju var halva priset i verkstaden förståss.

Tog naturligtvis en provtur (trots att den är avställd, obesiktigad och saknar en del lampor). Kallt som satan, då jag naturligtvis inte försåg mig med full mundering, men herre djävlar vad kul! Har inte kört sedan i augusti när jag körde sönder hojen. Att något så enkelt som min gamla slitna motorcykel kan framkalla sådana känslor...

Nu skall jag bara skruva på alla kåpor och dylikt. Sedan ser jag fram emot att få åka några vändor.

En kollega till mig har MC-kort sedan något år men har ingen hoj. han vill ha en viss dyr cykel av italienskt ursprung och tänker vänta tills han får råd att köpa en. Helt felaktigt enligt mig, vilket jag naturligtvis har meddelat honom. Man skall naturligtvis köpa sig en billig hoj så länge. Visst, min gamla hoj kan inte mäta sig på något sätt med den som han har i åtanke (utom möjligtvis den ekonomiska aspekten), men om man hypotetiskt säger att hans drömhoj motsvarar 100% kul så har jag åtminnstonne enligt den skalan kul till 80%. och jag har det år efter år till en mycket billig penning. Dessutom kan man ju använda den som en delbetalning (byta in den) när man väl fått ihop så mycket att man kan förverkliga sin dröm. Om man dessutom betänker att jag nu har fyra säsonger med MC bakom mig (vilket han inte har) så kan man säga att jag har haft 360% (4x80) mer kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0