Lämnade in min motorcykel...

...på verkstaden idag. De har på grund av dålig beläggning 50% på allt arbete under februari så det var inget att tveka på. Bytte ut motorn (själv) för några veckor sedan men fick den aldrig att fungera riktigt. Nu slipper jag lite huvudbry inför MC-säsongen. En tung sten föll från mitt hjärta men det lär nog bli ett stort hål i plånboken trots att de har halva priset (ordinarie pris är på 850 kronor per timme vilket i mitt tycke är rena rama rånet) då felsökning kan dra ut på tiden. Får väl hoppas på tur.

Det är för övrigt väldigt konstigt att inte fler utnyttjar 50%-erbjudandet. Verkstadstavlan (med bokningarna) var halvtom. Under april till en bit in på hösten är det smockat, trots fullt pris. Har själv varit där för att förhöra mig om en mindre grej förra sommaren och fick till svar att det var minst fyra veckors väntetid för att komma in i verkstaden.

Tog en tur i butiken när jag ändå var där. Man blir lite sugen faktiskt. Solsken och barmark utanför skyltfönstret och en massa blänkande bågar där inne. Har efter bilbyte och nära förestående vardagsrumsrenovering inte råd att köpa något nytt även om man drömmer lite. Får istället vänta på att min egen "budgethoj" är reparerad. Sedan skall det åkas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0