Har sedan i somras...

... hållit på att bygga en altan med inbyggd badtunna. De första veckorna så grävde jag, gjöt plintar och snickrade frenetiskt varje dag. Sedan tog det av någon anledning stopp och jag har bara kommit frammåt i korta stötar åt gången då det alltid verkar komma något emellan.

Min kompis som också bygger började långt efter mig men är redan klar och jag var med på premiärdoppet i helgen som gick. Hans bygge var förvisso betydligt enklare än mitt men jag hade ett rejält försprång så det borde ha varit tvärt om. Uppsägningsförhandlingarna jag har hållt på med nog satt sina spår för jag har varit helt slut när jag har kommit hem på kvällarna. Nu är det dessutom mörkt på kvällen så att få gjort något på veckan verkar kört.

Till helgen skall jag dock försöka göra klart allt utomhus så att det "bara" är slangar, kopplingar, elventiler, reningsverk, vattenmatning, avlopp och eldragningen kvar. Allt detta skall jag nämligen ha inomhus i garaget och då kan man ju kanske hinna fixa med det även på en vardagskväll (om man skippar allt vad TV och dator heter...).

Det slog mig just att vi skall ha födelsedagskalas för dottern på lördag... Då blir det städning och annat fix hela lördagen. På söndag middag är det simskola för båda barnen och så skall man äta när man kommer hem. Lär inte komma igång med badtunnan innan sen eftermiddag. Skit också! Blir det bad innan jul tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0