Hade en något konstig torsdagskväll...

... denna veckan. Arbetade till strax före 23 på kvällen medans stormen rev i kontoret och slet ner flera solskyddslameller (de landade precis invid min bil på parkeringen). Såg aldrig vad det var som hände när jag var inne men det lät hemskt otäckt.

Sedan vidtog en slirig hemfärd där jag fick väja för bland annat trafikskyltar som lossnat ur fundamenten och svängde fram och tillbaka över vägen. På en mörk del av vägen så såg jag bromsljus tändas längre fram på vägen och när jag kom fram mötte jag två förrymda kor mitt på vägen. De såg ut att ha kul där de sprang sida vid sida...

Tvingas en stund senare stanna bakom en långtradare som inte kommer upp för en liten backe pga all snö. han hade bromsat in då en framförvarande bil hade svårt att ta sig upp. Nu har lastbilen och släpet knippat sig och chaffisen vågar inte prova mer utan väntar påp bärgning. När jag har pratat med chaffisen och sedan skall köra om lastbilen kommer jag inte upp själv, det är glashalt. Lyckas till slut ta mig ut till vägrenen och få fäste utanför asfalten så att jag kan komma förbi tradaren på insidan.

Kryper nu slingrigt fram i 20km/h medans jag med stigande oro kör enbart på ångor i tanken, har nämligen konstaterat att jag har så gott som soppatorsk. Att få bensinstopp mitt i natten plus att sitta fast i snöoväder är inte kul...

Svänger av vägen in mot där jag vet att det finns en mack för att få tag i bensin men då är vägen spärrad av en fallen gran. Tvingas köra en omväg och får till slut tag i bensin utan att bilen stannar och därefter blir faktiskt väglaget lite bättre också så jag kommer helskinnad hem igen. Två timmar tog det totalt varav de sista 15 km tog en hel timme.

Vad lärde man sig? Jo, att respektera dåligt väder och att aldrig köra med så lite bensin i tanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0