Åkte hem i vanlig tid idag...

... eftersom jag ändå inte kommer att bli klar i tid och jag kände att jag behövde vara hemma i tid för en gång skull. Var ganska nöjd med mig själv och mitt beslut när en olycka på motorvägen gjorde att trafiken stod still. Där gick det en halvtimma av mitt liv som jag vill ha tillbaka... Förresten jag vill gärna ha tillbaka all tid jag lagt på jobbresor de senaste tre och ett halvt åren. Nästan tre timmar om dagen gånger ungefär 700 arbetsdagar ger 2100 timmar, lika mycket som ett vanligt arbetsår!

Arbetsmarknaden just nu ger inget utrymme för att söka nya jobb när man sitter på ett som är relativt tryggt. Tyvärr får jag väl tillägga, för jag börjar tröttna på pendlandet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0